fredag 26 mars 2010

Fredagsku(s)l(igt)

Idag började som vilken dag som helst. Strax efter nio kom jag in på kontoret och satte mig. Därefter kom Martin... sen en Martin till... en Martin till... två Martin till... en till... en till... och till sist en liten miniatyr Martin.

Jag har inte vågat fråga vad som händer men alla arbetar bra och det råder febril verksamhet på kontoret. Alla, förutom miniatyr-Martin, verkar idogna. Den lille är mest krävande och vill bara bli buren. Han nyser också rätt ofta och skrämmer samtidigt sig själv eftersom det kommer så tvärt och låter så högt.

Jag har valt att döpa alla nytillkomna Martinare efter vilka Barbapapa-karaktärer de liknar mest, det blev:

- Martin-stark
- Martin-zoo
- Martin-bok
- Martin-skön
- Martin-fin
- Martin-flink
- Martin-lala
- och lille Martin-krav (för att han kräver och tigger hela tiden)

4 kommentarer:

  1. hehe ja gillar martin-krav, va liten o sööt!/trevlig helg önskar syster!!

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar! För ryktesspridningens skull kan jag meddela att Martin-krav delvis är byggd på verkliga händelser, alltså "based on a true story".

    SvaraRadera
  3. Vad lika dom är, är dom släkt?

    SvaraRadera